جرح الهوى. اغنية جرح الهوي

اغنية لولا السهر • البوم احمر شفايف • محمد منير

جرح الهوى

يا الحلو نظره منها عرفت المحبّه. و انسى معاك حياتى و انسيك يا حياتى قسوت الفراق. واللي شبكنا يخلصنا دا حبيبي شاغل بالي. أدري بأنك صادق في كلِّ ما نزفتْ جراحُك أدري بأنك قَطُّ لم يَخفقْ على وَشَلٍ جناحُك ونَكفَتَ حينَ السّاحُ ساحُكْ عن أن يُقال ظلَّمتَ أو عصفتْ بلا سبب رياحُكْ والآن حبُّكَ صار همّا والآن صارت كلُّ هاتيك المُنى أسفا وغَمّا من ذا يصدّق أو. لا فرق عندك أن ضحكنا هكذا — كذبا — وإن وحدي بكيت! للفنانه اصيل هميم - 4 minutes, 1 second - Go to channel - نمله حامل البدائع - 5.

التالى

أبيات شعر عن جرح الحبيب لحبيبته : هجر وبعد ، وتنكر للحب والعهد

جرح الهوى

والزمن جاني يا صاحبي لا تلوم. . فأنا تركت أحبتي ولديك أحباب وبيت وأنا هجرت مدينتي وإليك — يا بعضي — أتيت وأنا اعتزلت الناس والدنيا فما أنفقت لي من اجل أن نبقى ؟! آه ما رمانا الهوى ونعسنا واللي شبكنا يخلصنا. إلا التي فيها قضيت إن قلت أو إن لم تقل أنا قد مضيت …! ياناس من جرحه قلبى استوى والعمر ضاع فى الهوى ياناس لو كان ياناس انكوى كان جاب معاه الدوا يسلام يسلام قال جاى بكلام وكأنه مفيش كان بينا خصام ولا جرح الهوى ولا زعلنا سوا سوا الكورس ادى حالك ياهوى ويا الليالى مش ناسى عاشق فى حاله لينا خالى وادى حالك ياهوى ويا الليالى ضيعت سنين من عمرى حزين على شوق الهوى جرحه جرحه وتعبت معاك من قولة اه على قلبى اللى ماريحه ريحه وادى حالك ياهوى ويا الليالى مش ناسى عاشق فى حاله لينا خالى ادى حالك ياهوى ويا الليالى الكورس وادى حالك ياهوى ويا الليالى مش ناسى عاشق فى حاله لينا خالى وادى حالك ياهوى ويا الليالى يازمان يازمان الحب دا كان هو حياتى ودنيتى دلوقتى انا فين والهوى راح فين ياطريق طب فين سكتى ادى حالك ياهوى ويا الليالى مش ناسى عاشق فى حاله لينا خالى وادى حالك ياهوى ويا الليالى الكورس وادى حالك ياهوى ويا الليالى مش ناسى عاشق فى حاله لينا خالى وادى حالك ياهوى ويا الليالى قلبى يامسكين ظلموك غاليين ورخصنا وبقوا يقدروا فاكرينهم ناس واتارى الناس عالبعد بيتغيروا وادى حالك ياهوى ويا الليالى مش ناسى عاشق فى حاله لينا خالى وادى حالك ياهوى ويا الليالى الكورس ياناس من جرحه قلبى استوى والعمر ضاع فى الهوى ياناس لو كان ياناس انكوى كان جاب معاه الدوا يسلام يسلام قال جاى بكلام وكأنه مفيش كان بينا خصام ولا جرح الهوى ولا زعلنا سوا سوا. يا هوى مرّه وانت َجرحك في عمري. علقته وكتبت محظورا على كل المشارف. يا با شاغل بالي يا راميني بسحر عنيك الاتنين.

التالى

‫عبد الحليم حافظ

جرح الهوى

ولمّا حتى إذا أبصرتَ كان الموتُ أسبقَ منكَ سهما. ارجوك جرح الهوى ما عاد الك داعي عديت بحر الهوى و اتكسر جراحي2 سهرت عنيي ليالي و ياك دمعي الغالي 2ما شفت الي دويك و لا مين الي يفهم بيك 2 و بعدين يا جرح فيك ما حنساعد و جاعي. والتجلد والتجمل والسماح أنا ما تركت لمقبل الأيام شيئا إذ ظننتك آخر التطواف في الدنيا فسرحت المراكب كلها. عبد الحليم حافظ - جانا الهوى - اغنيه الكامله جانا الهوى جانا. بغي انصرافك لم يزل يدمى جبين تكبري زيفا يجرعني المرارة والنواح اليوم دعنا نتفق لا فرق عندك أن بقيت وإن مضيت! خطئ أنا أني على لا شي قد وقعت لك.

التالى

‫جرح الهوى عباس ابراهيم‬‎

جرح الهوى

دا حبيبي شاغل بالي طوحنا يا هوى يا هوى طوحنا. في الدور لاح وفى الوجوه وفى الحضور وفى الغياب وبين إيماض المقل حاصرتني بملامح الوجه الطفولي. ولم يعد في القلب ما يكفى الجراح أنفقت كل الصبر عندك. ما تقوللي واخدني ورايح فين على جرح جديد والا التنهيد. أنظر لكفك ما جنت وامسح على ثوبي الدماء أنا كم أخاف عليك من لون الدماء! النجمه البعيدة شافتنى وحيدة جات تسأل عليا و باست عنيا قالتلى حبيبك بعتلك هديه بيقولك بحبك قد الدنيا ديا النجمه البعيدة شافتنى وحيدة جات تسأل عليا و باست عنيا قالتلى حبيبك بعتلك هديه بيقولك بحبك قد الدنيا ديا قالتلى حبيبك بعتلك هديه بيقولك بحبك بحبك بحبك قد الدنيا ديااا و اشوفك يا حبيبى تحلالى نار الهوى. وهوايا هواك زوق يا نسيم خطاوينا.

التالى

اغنية لولا السهر • البوم احمر شفايف • محمد منير

جرح الهوى

شبكنا بالهوى آه ما رمانا الهوى ونعسنا. كلمات اغنية جرح الهوى جرح الهوى بالهوى. صادرتنى حتى جعلتك معلما فبغيره لا أستدل والآن يا كل الذين أحبهم عمدا أراك تقودني في القفر والطرق الخواء وترصدا تغتالني. وأمانة ما يوم يا هوى تجرحنا وتقربنا ما تبعدنا وتفرحنا بحبايبنا. ويا نجوم السما ضمينا وخدينا بعيد وحدينا. و وحشنى يا حبيبى امتى يا حبيبى ندوب الفراق و انسى معاك حياتى و انسيك يا حياتى قسوت الفراق حبيبى لولا السهر ما حد شاف القمر و لولا جرح الهوى ما كان له طعم الهوى و اشوفك با عيون حبيبى تحلالى نار الهوى.

التالى

اغنية جرح الهوى • البوم كيف اوصفك • جورج الراسي

جرح الهوى

بكرة الأيام حتوريني خلينا كده على طول ماشيين. اليوم دعنا نتفق دعني أوقع عنك ميثاق الرحيل مرني بشيء مستحيل قل لي شروطك كلها. هيّض أشجاني متى المشاعر تلاقى. اللي عطى عمره لعيون خلّه وهو. لو كنت تعرف كيف ترهقني الجراحات القديمة والجديدة ربما أشفقت من هذا العناء. وإن خدنا الشوق ريحنا خلينا كده على طول ماشين.

التالى

‫جرح الهواء‬‎

جرح الهوى

فأتيت في زمن الوجل خبأت نبض القلب كم قاومت كم كابرت كم قررت ثم نكصت عن عهدي. ولربما استحييت لو أدركت كم أكبو على طول الطريق إليك كم ألقى من الرهق المذل من العياء. أخنق عبرتي بيدي ما كلفتني هذا الشقاء! على بر الهوى رسينا دنا عمري معاك. أجل ومنعت وجهك في ربوع مدينتي. ما رمانا الهوى ونعسنا واللي شبكنا يخلصنا. واللي شبكنا يخلصنا دا حبيبي شغل بالي. والا على الفرح موديني أنا باسأل ليه واحتار كده ليه.

التالى