إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا. خطبة جديدة للفوزان: إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

القرآن الكريم

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

و دستور داد همین كار را كردند و ما هم خوشحال با اموالمان به راهمان ادامه دادیم. با لبخند به من گفت :« عهد كرده ام هیچ وقت قبل از نماز ناهار نخورم. نماز ریاكار چادرنشینی مسلمان، به شهر آمد، داخل مسجد شد، دید مردی با خشوع نماز می گذارد. ما به جانب عباس رهسپار شدیم و او در نزدیكی چاه زمزم در نزدیكی خانه كعبه نشسته بود و ما هم پهلوی او نشستیم. روزنامه جمهورى اسلامى ، 20 اردیبهشت سال 78، ش 5774، ص 12.

التالى

ان الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا , اقرب ما يكون العبد من ربه وهو ساجد

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

گفت: « پشت این كوه جایگاه او است ». پیغمبر اكرم در جواب فرمود: اگر شماها به خدا و رسول خدا ایمان می داشتید به كودكان خود عطوف و مهربان بودید. پدرم فرمود: چه خبر است؟ گفتند: مردی دهاتی و جاهل به مسجد آمد و در صف اول پشت سر شما اقتدا كرد. صبح كه براى نماز بیدار شد گفت : مگر سفارش نكرده بودم مرا براى نماز شب بیدار كنید؟ آه سردى كشید و گفت : افسوس! والأخرى: حالُ غير شدة الخوف، أمرهم فيها بإقامة حدودها وإتمامها، على ما وصفه لهم جل ثناؤه، من معاقبة بعضهم بعضًا في الصلاة خلف أئمتهم، وحراسة بعضهم بعضًا من عدوهم. رسول خدا: من با علی شرط كرده بودم چیزی از دنیا به قلبش راه ندهد ولی علی در سلام نماز به خاطرش آورد من كدام یكی را بگیرم بزرگش را یا چاقش را. هذه هي الصلاة التي يتهاون بها كثير ممن ينتسبون إلى الإسلام ويقولون: الإسلام ليس بالصلاة، الإسلام في القلب لو كان في القلب إسلام ما تركت الصلاة، الإسلام في القلب، الإسلام باللسان، الإسلام بالعمل أيضا، يظهر على المسلم جميع أحواله، أما من يقول: الإسلام والإيمان في القلب ثم يترك الصلاة فهذا ليس في قلبه إيمانٌ ولا إسلام، لأنه لو كان في قلبه إيمان وإسلام لم يترك الصلاة. به دستور حضرت مجتبی در آن حال تیر را خارج كردند.

التالى

ان الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا , اقرب ما يكون العبد من ربه وهو ساجد

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

و از جمله اجناسی كه در نظر داشتیم آن را تهیه كنیم عطر بود و ما را برای تحصیل این متاع به سوی عباس بن عبدالمطلّب راهنمایی كردند. در جنگ صفین تیری بر ران مقدسش وارد شد هر چه كردند در موقع عادی خارج نمایند نتوانستند، از شدت درد و ناراحتی آن جناب. و هر چه از هركس دزیده ام به آنها بر گردانده ام. كوتاه و خواندنی از نماز ، نادر فاضلی ، ستاد اقامه نماز ، اول ، 1377 به نقل از دكتر غلامعلی افروز ، ص 51 به یاد مناره، نماز خواند! موقعی كه آن حضرت به سجده می رفت حسین - علیه السّلام- كه كودك خردسالی بود به پشت پیغمبر سوار می شد و پاهای خود را حركت می داد و هی هی می كرد. كتاب عرفان اسلامی، جلد 5، به نقل از كتاب طاقدیس مرحوم ملا احمد نراقی.

التالى

(≈цдуш «б’ушб«…у яу«ду ъ Џубум «бъгхƒъгцдцнду яц у«»р« гужъёхж р« )

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

اتفاقاً در سفر به او خوش گذشت، و سود بسیاری به دست آورد. آنگاه گفت: ای مادر به خانه برو و سلام مرا به فرزندت برسات و بگو من حاضرم با تو ازدواج كنم، ولی شرطی را باید من رعایت كنم و شرطی را تو باید رعایت كنی. وإذا ضربتم في الأرض فليس عليكم جناح أن تقصروا من الصلاة إن خفتم أن يفتنكم الذين كفروا. مرد اعرابی كه مجذوب او شده بود گفت: در شهر كاری دارم كه باید آن را انجام دهم، بر من منت بگذار و قبول كن كه شترم را نزد شما بگذارم تا بروم و برگردم. فالتقصير هنا ليس في عدد الركعات ، وإنما التقصير في الوقت ، لذا قال في النهاية.

التالى

القرآن الكريم

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

فجمع السحرة لميقات يوم معلوم. اما شرطی كه من باید رعایت كنم جدایی از شاهرخ میرزا است، اما شرطی كه تو باید مراعات كنی پرداختن مهریّه به من است و آن مهریه این است كه چهل شبانه روز در محراب زیر گنبد مسجد نماز بخوانی. اللَّهُمَّ أعز الإسلام والمسلمين، وأذل الشرك والمشركين، ودمر أعداء الدين، واجعل هذا البلد أمنا مستقرا وسائر بلاد المسلمين عامة يا رب العالمين، اللَّهُمَّ أحفظ هذا البلد آمننا مستقرا، اللَّهُمَّ ادفع عنا وعن المسلمين كل سوء ومكروه، اللَّهُمَّ كف عنا بأس الذين كفروا فأنت أشد بأسا وأشد تنكيلا، إن الكفار لم يسلطوا على المسلمين إلا بسبب إهمالهم لدينهم وبسبب تكاسلهم عما أمرهم الله به وتضيعهم لما أمر الله به، فإذا أراد المسلمون أن يحفظهم الله وأن يحمي دولتهم وبلادهم فليتمسكوا بدينهم فإنهم لا عز لهم ولا مانع لهم من الهلاك ولا مانع لهم من العدو إلا بالتمسك بهذا الدين ولا يصلح آخر هذه الأمة إلا ما أصلح أولها، اللَّهُمَّ انصر الإسلام والمسلمين في كل مكان، اللَّهُمَّ دمر أعداء الدين في كل مكان، اللَّهُمَّ أصلح ولاة أمورنا، اللَّهُمَّ اجمع كلمتهم على الحق، اللَّهُمَّ اهدهم سبل الرشاد، اللَّهُمَّ وفقهم لما فيه صلاحهم وصلاح الإسلام والمسلمين، رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ. » ایشان همیشه می فرمودند :« به كار بگوئید وقت نماز است ، به نماز نگوئیید كار دارم. گناه کردم گناهم خیلی بزرگ است. ایشان پشت تریبون قرار گرفت و پس از شروع به صحبت با نام خداوند تبارك و تعالى و درود و صلوات بر پیامبر و آلش علیهم السّلام فرمود: روزى جلسه مهمى در مورد جنگ خدمت حضرت امام بودیم ، وقت نماز شد ، امام وضو گرفت و به نماز ایستاد و ما هم به تبع امام فهمیدیم وقت نماز است و نماز بر همه چیز ترجیح دارد.

التالى

ان الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا , اقرب ما يكون العبد من ربه وهو ساجد

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

لذا من به همراهی آن دزد به نزد رئیسشان رفتیم، وقتی وارد شدیم دیدم كه رئیس دزدها نماز می خواند. من عاجز شدم و دیدم بیش از این سزاوار نیست با شما باشم، لذا نماز خود را تمام كردم این را بگفت و رفت. مؤمنین از این كه یك نفر دهاتی در صف اول ایستاده ناراحت شدند. وهي حالة لا قصر فيها، لأنه يقول جل ثناؤه: لنبيه صلى الله عليه وسلم في هذه الحال: وَإِذَا كُنْتَ فِيهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلاةَ. او پذیرفت و چادر نشین با اطمینان خاطر شتر به وی سپرد و از پی كار خود رفت.

التالى

القرآن الكريم

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

» نگاهی به صورت آرام و چهره متبسم شهید رجائی انداختم. حضرت فرمودند: به آسمان نگاه کردم، دیدم دو فرشته به زمین آمدند تا پاداش عبادت شبانه بنده با ایمانی را که هر روز در محل نماز خود، به عبادت و نماز مشغول می­شد، را بنویسند؛ اما او را در محل نماز خود نیافتند، بلکه در بستر بیماری یافتند. امام صادق - علیه السلام- لبخندی نموده و فرمودند: به یاد داری كه در مسافرتت در فلان منزل آنچنان خسته بودی كه خوابت برد. بگو گناهت چیست؟ عرض کرد: زن شوهرداری بودم، زنا دادم،از زنا حامله شدم، بچه به دنیا آمد، او را در خمره سرکه خفه کردم، بعد هم سرکه­های نجس را به مردم فروختم! إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا قال الله سبحانه. کسی که محافظت و مداومت بر نماز جماعت کند، مانند برق سریع و درخشان همراه نخستین گروه بهشتیان از روی صراط می گذرد. بفرمایید آیا مؤمن ازمر ناراحت می شود؟ حضرت فرمود:نه به خدا قسم،حق اين است كه وقتي مل ك الموت براي قبض روح مؤمن مي آيد،او ناله و زاري و بي تابي مي كند.

التالى